AggelopoulosSat

AggelopoulosSat.gr

Νέο μοντέλο τηλεοπτικής αδειοδότησης

Unknown
Αλλάζουν όλα στις άδειες τηλεόρασης, παρά τις μικρές θεσμικές παρεμβάσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα. Η κυβέρνηση, όπως όλα δείχνουν, καταλήγει στην πριμοδότηση του μοντέλου ψηφιακής αδειοδότησης, σύμφωνα με το οποίο οι συχνότητες θα παραχωρηθούν έναντι τιμήματος σε διαδικασία δημοπρασίας σε «παρόχους δικτύου» εντός και εκτός Ελλάδας.

Οι αδειούχοι πάροχοι περιεχομένου θα «ανεβάζουν» στα «μπουκέτα» τους τα παραδοσιακά γνωστά μας σήμερα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής ή περιφερειακής εμβέλειας έναντι ενοικίου! Σε αυτήν την περίπτωση τα τηλεοπτικά κανάλια θα κλείνουν συμφωνίες ως «πάροχοι περιεχομένου» με τους αδειούχους «παρόχους δικτύου», αφού προηγουμένως θα έχουν εξασφαλίσει την άδεια από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Εννοείται πως σε ένα τέτοιο μοντέλο σε κυρίαρχη ανεξάρτητη αρχή μετατρέπεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, που θα έχει υπό τον έλεγχό της το ραδιοτηλεοπτικό φάσμα, ενώ το ΕΣΡ περιορίζεται στον έλεγχο του περιεχομένου.
Οι λεπτομέρειες του νέου μοντέλου αδειοδότησης θα καθορισθούν το προσεχές διάστημα και με τη συμβολή της διυπουργικής επιτροπής που επεξεργάζεται τα θέματα του νέου ψηφιακού χάρτη συχνοτήτων, των πάρκων κεραιών και των αλλαγών που θα προωθηθούν με υπουργικές αποφάσεις και το ΠΔ που ορίζει ο νόμος 3592. Καθοριστικό σημείο παραμένει η αλλαγή ολόκληρων διατάξεων του νόμου Ρουσόπουλου σε ό,τι αφορά τα κριτήρια ελέγχου ιδιοκτησίας, εταιρείας και περιεχομένου. Ενώ φαίνεται να κυριαρχεί η άποψη πως ο έλεγχος περιεχομένου είναι ασαφής έννοια, το μεταδιδόμενο πρόγραμμα κάθε παρόχου είναι αυτό που θα κρίνει το παιχνίδι στα ΜΜΕ τα επόμενα χρόνια. Το τηλεοπτικό περιεχόμενο είναι το σημαντικότερο πράγμα στην τηλεοπτική εκπομπή και υπάρχουν «αντικειμενικά» κριτήρια για τον έλεγχό του, όπως ακριβής προσδιορισμός θέσεων εργασίας στην ενημέρωση και στην ψυχαγωγία, πιστοποιημένων από αρμόδια κρατικά όργανα αλλά και ενώσεις ή σωματεία παραγωγών, ύψος επένδυσης σε τηλεοπτικό πρόγραμμα ελληνικής και ευρωπαϊκής παραγωγής, πιστοποιημένο από το ΙΟΜ ή το ΕΣΡ, τήρηση των υποχρεώσεων όπως το 1,5% στην παραγωγή ελληνικών οπτικοακουστικών έργων, τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας. Και αυτά τα κριτήρια είναι μόνο τα προφανή,αλλά έτσι όποιος θέλει να έχει τηλεοπτικό κανάλι μεγάλης εμβέλειας θα είναι υποχρεωμένος να μεταδίδει ολοκληρωμένα προγράμματα και όχι μόνο «κονσέρβα» ξένα ριάλιτι.